HomeCases ❱ Automatische orderplanning

Automatische orderplanning

Outlook add-in

Tapijtspecialist Carpet Line verwerkt bestellingen in de centrale orderadministratie, maar plant het bijbehorende werk daarna handmatig in. Dit is repeterend werk dat steeds meer tijd kostte en telkens meer fouten opleverde.

We maakten een Outlook add-in die nieuwe bestellingen vanuit de orderadministratie automatisch opmerkt en omzet naar taken in Outlook agenda's van medewerkers. De volgorde, medewerkers en tijdsduur van de taken worden bepaald op basis van flexibele instellingen in de applicatie.

Resultaat: nieuwe orders worden vanzelf en efficiënt gepland en er worden geen fouten meer gemaakt.

Automatische orderplanning

Bijzonderheden over deze case:

Outlook add-in

De oplossing is een Outlook add-in die onzichtbaar zijn werk doet op een centrale computer in het bedrijf. De applicatie ziet het meteen als er een nieuwe order is aangemaakt en start vervolgens met de verwerking. De applicatie selecteert automatisch geschikte medewerkers op basis van productgegevens in de order. Hun taken worden ingepland in beschikbare timeslots, in de juiste volgorde en met de tijdsduur die per taak is ingesteld.

Volledig instelbaar

Alle informatie die de software nodig heeft voor deze beslissingen, zoals de links tussen productgegevens, medewerkers en timeslots, kan door het bedrijf in de applicatie worden aangepast en uitgebreid.

Neem contact op

De mogelijkheden voor jouw bedrijf verkennen? Bekijk onze contactgegevens of stuur nu een bericht: